ברוכות הבאות לגננת המנגנת!
הופכים את המוזיקה לשפה מושרשת בגן
המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחיים בגן, הכשרת "הגננת המנגנת" היא המפתח למימוש החזון הזה, והיא תספק לגננות ולצוותים חינוכיים כלים מעשיים שיחוללו שינוי מהותי בחוויית הלמידה והעשייה בגן, גם בלי ניסיון בנגינה!
ברוכות הבאות ל״גננת המנגנת״
ובואו יחד נהפוך את המוזיקה
לשפה מושרשת בגן
המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחיים בגן, הכשרת "הגננת המנגנת" היא המפתח למימוש החזון הזה, והיא תספק לגננות ולצוותים חינוכיים כלים מעשייםשיחוללו שינוי מהותי בחוויית הלמידה והעשייה בגן, גם בלי ניסיון בנגינה!






נעים להכיר,
נעים להכיר,
ענבר אופק-דן
ענבר אופק דן

שמי ענבר אופק דן, אני מטפלת רגשית במוזיקה בבית חולים שיקומי לילדים בירושלים.
אני בעלת תואר ראשון בחינוך מוזיקלי מטעם מכללת לוינסקי, תעודת הוראה בחינוך מיוחד ותואר שני בתרפיה במוזיקה, מטעם אוניברסיטת בר-אילן.
כמי שעבדה בגנים קיבוציים במטפלת מובילה אני מכירה את חיי הגן ואת עולמן של גננות.
לאורך שנותיי בחינוך (מעל 20 שנה…) אני עדה להשפעת הקצב והמוזיקה על נפשם של תלמידיי ומטופליי בגנים ובבתי הספר.
עולם הגן קרוב אל ליבי מאוד ויוזמה זו נולדה מתוך היכרות עמוקה עם עולמן של נשות חינוך בגיל הרך.

לא עוד הפעלה מוזיקלית
למה ״אפרו גן״?
אפרוגן מציעה פעילות מושקעת עם מוזיקה חיה וכלי נגינה אותנטיים מאפריקה וברזיל, שמעוררים סקרנות ועניין בקרב הילדים ומציתים את דמיונם.
הפעילות מותאמת לילדי הגיל הרך ולחינוך המיוחד, תוך שימת דגש על צרכים והתאמות ייחודיות לכל מסגרת ואוכלוסייה.
המופע אפרו -גן נולד מתוך אהבה גדולה שלי לצלילים ולקצב, לאורך שנותיי בחינוך אני עדה להשפעת הקצב והמוזיקה על נפשם של מטופליי
ותלמידי בגנים ובבתי הספר , הקמתי ויזמתי פרויקט תיפוף חברתי המסייע בשילוב ילדים המתמודדים
עם קשיי התנהגות וקשיים חברתיים במסגרות שונות.
למה ״הגננת המנגנת״?














במהלך הכשרת "הגננת המנגנת", צוותי הגן ילמדו להחיות את המליאה במוזיקה חיה: שירה, תיפוף ונגינה.
- נפתח רגישות מוזיקלית ונשכלל כישורים חברתיים ותקשורתיים.
- נלמד להשתמש בקצב ובכלי הקשה לוויסות רגשי ולחיזוק האקלים החברתי בגן.
- באמצעות המוזיקה, הילדים יביעו רגשות, ישתפו פעולה ויבנו מרחב רגשי תומך.
- המוזיקה תהפוך לשפה מושרשת בגן – בסיס לחינוך רגשי, חברתי ומוזיקלי מתמשך.
תכניסי קצב
לגן שלך.
גם בלי ניסיון קודם – את יכולה להוביל בגן
דרך קצב ומוזיקה חיה.
זוכרת את התוף המסורתי של הגננת? עדיין אפשר לפגוש גננות שמשתמשות בכלי נגינה כדי לאסוף את הילדים – אבל עם הזמן, רובן התרחקו מהמוזיקה החיה, והסתמכו יותר ויותר על שירים מוקלטים.
אני באמת מאמינה שכשנותנים לך מגוון כלי נגינה פשוטים מעולמות מוזיקליים שונים, ולומדים יחד טכניקות בסיסיות, נפתחת דלת – את מרגישה שוב חיבור, ואת רוצה להשתמש במוזיקה בגן שלך, באמת.
מוזמנת לדבר איתי, לשאול, לברר, להבין אם זה מתאים לך ולגן שלך. אני פה כדי ללוות אותך, בקצב שלך, עם הרבה הקשבה – והמון אהבה למוזיקה ולחינוך.
שאלות נפוצות
הסדנה מיועדת לגננות, מטפלות, צוותי חינוך בגיל הרך, מנהלות גנים, אחראיות הדרכה ומנהלי אגפי חינוך שמעוניינים לחזק את החיבור למוזיקה חיה ולהעצים את השימוש בה ככלי חינוכי-רגשי בגן.
מדובר במפגש חווייתי ומעשי הכולל התנסות בנגינה בכלי הקשה פשוטים מתרבויות שונות, שירה קבוצתית, תרגול טכניקות בסיסיות בכלים, ולמידה של דרכים לשלב מוזיקה בעבודת הגן היומיומית – לצורך איסוף, מעבר, רגיעה, תקשורת ועוד.
ממש לא! הסדנה מותאמת במיוחד לנשות צוות שלא מנגנות ביום-יום. כל אחת יכולה להשתתף, גם אם היא מרגישה “בלי חוש קצב” או “לא יודעת לשיר”. כלים פשוטים, הדרכה נעימה והרבה עידוד – כל מה שצריך זה סקרנות ופתיחות.
השלב הראשון הוא סדנה קבוצתית מרוכזת בת כ-3 שעות (ניתן לקיים גם בוקר או ערב), ומתקיימת אצלכם – במועצה, במרכז הכשרה, גן או בית ספר.
בהמשך ניתן לתאם שלב שני של ליווי בגנים עצמם, שבו מתקיים תרגול מעשי יחד עם הילדים והדרכה של הגננת וצוות הגן בשטח.
לא חובה. אני מגיעה עם מגוון של כלי הקשה וציוד מותאם לפעילות. במידה ורוצים בהמשך לרכוש כלי מוזיקלי לגן – אני יכולה לייעץ על כלים מתאימים, פשוטים וזולים שניתן להשתמש בהם לאורך כל השנה.
בהחלט. ניתן לשלב את הסדנה במסגרת ימי עיון, ימי צוות, או כהשתלמות ייעודית. הסדנה מתאימה גם למפגשי פתיחת שנה או חיזוק אמצע שנה לצוותים.
ביקורות משלל פרוייקטים מוזיקליים שהובלתי בשנים האחרונות:
היא מקיימת שיח רגשי ומשקף דרך וסביב העבודה המוזיקלית, חולמת עם התלמידים ומגשימה ביחד איתם. מרשים ביותר לראות את הדר ישות הגבוהות שהיא מציבה לתלמידיה, לצד היכולת לאפשר לכל תלמיד למצוא את מקומו ולחוות התמודדות והצלחה.״
אונ׳ בר אילן
